Springaaa





Kom hem för ett litet tag sen från min å Elles spring tur, vi va jätte opeppade men bestämde oss för att köra ändå hahah.
Va så himmla sköönt när vi bara kom igång, nu har jag bestämt mig för att verkligen sattsa på träning, bra mat (mindre socker & salt) & mindre ciggaretter. En sak till jag måste ändra på är mina mat tider, ibland äter jag inget alls på dagarna lr så äter jag heeela tiden. Mest blire tröstätning på kvällarna. Mat är min största passion, samtidigt som den är min värsta fiende. Jag älskar att äta samtidigt som rädslan att bli fet finns där. Jag vet att jag inte har ngt att oroa mig, men ändå finns den där hemska rösten i mitt huvud som säger kolla på henne fet å ful är vad hon är. Jag vet att jag kan klara det bara jag vill, mitt mål är inte att gå ner i vikt lr bränna fett utan att bygga muskler & få hälsosammare livsvanor. Bli pigg & glad, sen har vi ju även 2 hundar att tänka på som behöver så mkt mer motion, så jag måste skärpa mig. Plus jag tror att den här tidepunkten är alldeles rätt för mig, eftersom jag har börjat hos en psykolog som jag verkligen känner att hon kommer kunna hjälpa mig att hitta tillbaka till mig själv, den självsäkra Emla. Sen har jag så underbart stöd av så många i min omgivning som tror & stöttar mig.

Nu funderar jag på om jag ska ta en dusch nu lr ta det efter jag städat, bara jag kommer igång. Vart så super seg nu vill ta en siesta hungrig är jag också men jag hittar inget gott lr kul att äta. Synd att man har så dålig fantasi, allt jag äter är typ yogurt & mackor, sen en å annan godsak blire ju under dagarnas gång. Men det är slut med d nu, nu ska jag gå å laga ngt att äta sen tar jag nog en dusch. Kommer säkert skriva mer här ikväll känner att det va super sköönt att bara få sitta å skriva allt jag vill bara sådär :) Mkt bra att jag kom igång med detta :)

Kärlek & Respekt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0